Size bir telefon kadar yakınız
0 (312) 386 00 26

Sınav Stresini Nasıl Bitirebiliriz?

31.10.2017
840 görüntülenme
Sınav Stresini Nasıl Bitirebiliriz?

Kaygı dediğimiz, bize o öcü gibi görünen bu duygunun ucunu kaçırdığımız an bizde duygusal çöküntüye sebebiyet veriyor. Doğrudur ama ölçüsünü tutturmamız gerekiyor. Onu yönetmeyi başardığımızda stres dediğimiz şeyin aslında çok da kötü bir duygu olmadığını, aksine bize verdiği o heyecan ile sınav öncesi daha çok çalışmamız için bir motivasyon, sınav esnasında da bizde yarattığı o panik etkisiyle daha hızlı ve pratik düşünmemizde bize yardımcı olduğu bilimsel bir gerçek! Bunun için kendinize içinizde barındırdığınız kaygıyı lehinize çevireceğinize söz vermenizi istiyorum! Peki stresi nasıl yöneteceğiz, yaptığım araştırmalarımdan ve naçizane deneyimlerimden yola çıkarak sizinle paylaşacağım.Başlayalım mı?

  • HAYAL KURUN! / MEDİTASYON YAPIN!/ DUA EDİN!/

Sınavdan önceki bu son günlerde denemelerinizi yapmadan önce,gece yatarken geleceğinizi hayal ederek uyuyun. Örneğin yatmadan önce üniversiteyi kazanacağınız günü, o sevincinizi hayal edin. Bu sizin için uzun vadeli bir mutluluk olacak. Bunun için Sınav önünüzde sadece bir basamak hedefinize ulaşabilmek için.  Hayal kurmak, meditasyon yapmak ya da dua etmek… Hangisini istiyorsanız onu yapabilirsiniz. Tüm bunlar kendinizi rahatlatmak için birer yoldur.

  • NEFES EGZERSİZLERİ YAPIN!

Yapılan araştırmalara göre nefes egzersizleri hayatımızın her alanında endişelerimizi yönetmekte bize yardımcı oluyor. İnternette araştırıp pek çok etkili teknik bulabilirsiniz. “İyi bir duruş pozisyonunda bir sandalyede dik oturun. Derin nefes alırken üçe kadar yavaşça sayın ve sonra üçe kadar sayarken yavaş yavaş nefes verin. Derin nefes alma stratejisini en az 5 kere tekrarlayın. Gerekirse tekrarlayın.

  • KENDİNİZLE KONUŞUN!

Bir TM öğrencisi olarak YGS’de Türkçe ve Matematik’te çok vakit kaybetmemden dolayı sınav esnasında Sosyal Bilgiler testine sadece 15 dakikam kalmıştı. Bunu fark ettiğim o an gözlerim doldu ama kendi kendime şunu söyledim: “Sinem stres yapıp kendini kitlersen şu testi yapamayacaksın. Şimdi kendini topla, al şu kalemi eline ve başla, yapacaksın,başaracaksın!” Kendime bunu söyler söylemez elime kalemi alıp  Sosyal’i çözmeye başladım. Sonuçta 15 dakikada bitirebildim. O an stresimi yönetim lehime çevirebildim ve sonuçta Tarih’i fulledim. Sosyal adına toplamda 32-33 netim vardı. Kontrol içinizdedir, unutmayın!

  • OLUMLU CÜMLELER KURUN!

Hayır arkadaşım, bu Polyanacılık değil elbette 🙂  Yapılan araştırmalara göre beynimiz kurduğumuz cümleler arasından kendince seçip kendini ona göre komuta ediyor. Örneğin, Matematik yapamıyorum diyen bir öğrenci bunu söylemeyi  alışkanlık haline getirirse beyni kendini buna iyice inandırıyor ve yapacağı varsa da öğrenci Matematik dersinde gereken verimi alamıyor.Bunun yerine öğrenci “Matematik dersinden başarılı olacağım.” Cümlesini sürekli tekrarlarsa beyni bunu emir olarak algılayıp ona göre o derse odaklanıp verim alacak!

  • Sınava çalıştım,çok emek verdim ama netlerim yükselmedi diyenler:

Saatlerce çalıştık, kitaplar bitirdik, denemeler çözdük. Şu noktadan sonra odağımızı vermiş olduğumuz emeğe çevirmek bizi daha çok motive edecektir.  TYT’ye girmeden önce “Elimden geleni yaptım ve karşılığını alacağım.” Deyin kendinize. Sonrasında da aynı çabayı YKS’ye gösterin. Gerçekten hedeflerinize sımsıkı sarıldığınızda emekleriniz elinizden tutup sizi hayallerinize taşıyacaktır!

Sözlerimi çok sevdiğim şu dizelerle bitirmek istiyorum:

“Öyle yıkma kendini,

Öyle mahzun, öyle garip…

Nerede olursan ol,

İçerde, dışarda, derste, sırada,

Yürü üstüne üstüne,

Tükür yüzüne celladın,

Fırsatçının, fesatçının, hayının…

Dayan kitap ile

Dayan iş ile.

Tırnak ile, diş ile,

Umut ile, sevda ile, düş ile

Dayan rüsva etme beni.”

via:universitego - sınav stresi
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.